Verwenavondje

9 mrt

Vanmorgen werd ik wakker, ik had zin en energie om heel veel te gaan doen. Ik dacht om te beginnen even snel etiketten bestellen. 1 van mijn lieve vriendinnen Marleen, had mij het ontwerp toegestuurd en ik dacht zo moeilijk kan het niet zijn om dat even te doen. Hmmmm….. Dat viel bar tegen, dus een uur later laptop aan de kant, dit schiet niet op en veel ergernis, want het was niet gelukt grrrr.

 Ik kan beter creatief bezig zijn in het zomerhuis dat lijkt me een beter plan. En dat lukte wél, gezaagd, getimmerd, geschilderd en de rest van de dag goed bezig geweest en zelfs een aantal van die kk klusjes gedaan die veel tijd kosten en toch moeten gebeuren 😉 Fijne hulp gekregen van die lieve vader en moeder van mij. Heerlijk om te zien hoe mijn vader en ik elkaar aanvullen, dat we lekker bezig zijn en dát pap zonder te vloeken! Je gaat vooruit, ben trots op je 🙂

Totaal de tijd kwijt (dan ben ik op mijn best) ouders al lang naar huis, zag ik dat het ook al donker was en mijn buik aangaf dat het nu wel eens etenstijd was. Spar dicht en koelkast leeg, op naar de pizzeria aan het eind van de straat. In mijn uppie met boek van Patty Harpenau onder mijn arm op pad. Een mooi plekkie met kaarslicht, heerlijk genieten van de wijn, de pizza en het boek. 

Naast mij zaten 2 Japanners of Chinezen (dat verschil zie ik echt nooit) een enorme bestelling naar binnen te bunkeren, ze zaten gruwelijk te smakken en te slurpen en net als mijn overburen gingen onze ogen op stelen. Ha ha… ik kreeg er de slappe lach van om te zien hoe verderop een tafeltje met gemanierde Italianen daarop reageerden. Er was zomaar gratis animatie en ik genoot ervan.

Maar goed, ik had mijn heerlijke pizza op en ik zat weer in mijn boek. Een aanradertje lieve mensen, “The Gift” van Patty Harpenau. Het is jouw leven. Maak er wat van! Vol inspiratie over het leven zelf, over jou en tenzij je benieuwd bent om jezelf en jouw eigen leven beter te leren kennen en te begrijpen is dit boek echt een feestje om te lezen.

Alora, een cappuccino besteld en les gekregen in de pizzeria om goed melk te kunnen schuimen uit zo’n serieus duur koffieapparaat. Dank je wel! 

Ik werk nu 2 weken 3 dagen in de week officieel bij eetlokaal Be My Guest in wijk aan zee en grrr… het melkschuimen met stoom is toch een dingetje apart. Terwijl mijn cappu ala Von toch heel vaak geprezen werd is dit een ego ding om niet uit te staan. Wanneer het niet gaat zoals ik wil en weet dat ik het wel kan, maar dan anders kom ik mezelf weer tegen 😉

Met een grote glimlach op mijn gezicht en een vol buikie wandel ik terug naar huis om met Lola nog een stukje in het bos te lopen, wat niet mag na zonsondergang, maar ik doe het lekker toch, want ik voel en ben een vrij mens. Wat is het leven toch fijn. 

Yvon.

Plaats een reactie